dinsdag 12 juni 2012

Zomaar meer dan een maand verder............

Time flies................en zeker als je van alles en nog wat te doen hebt, maar ook lekker in het zonnetje wilt zitten.............als dat schijnt dan ;-).
Eigenlijk een lekkere mei maand gehad, die dus voorbij gevlogen is. Lekker getuinierd, beetje gehandwerkt, veel gelezen, naast alle dingen die gewoon moesten. De dagen worden langer en ik wil
d'r dan ook altijd meteen méér in frutten..............helaas heeft een dag toch gewoon maar 24 uur. Inmiddels zijn alle kasten lekker opgeruimd, heb ik wat weggegeven en wat in etappes weggegooid,
want dat gaat in de kliko en dat verspreiden we dus een beetje. Het viel allemaal nogal mee met de
overbodige troep, omdat we dat opruimen en uitmesten eigenlijk ieder jaar wel een keertje doen. Wat een jaar niet gebruikt is, gaat weg (tenzij we ècht zeker weten dat het nog van pas komt).


Ook de vriezers zijn weer leeg en schoon, voor dit jaar hebben we het laatste maaltje konijn gegeten,
wat lekker was met sla van eigen bodem. Het eerste rondje daarvan, gaat deze week uit de grond en
de 2e en 3e ronde plantjes, staan ook al weer in de grond. Vorige week slastamppot gegeten............2 keer zelfs, omdat de sla op moet. We hadden dat nooit eerder gegeten, maar het was erg lekker en dus voor herhaling vatbaar. Lekker met spekjes en mosterd erdoor en zowel de gewone kropsla als de snijsla waren er prima geschikt voor. Erg lekker d'r bij, zijn eitjes uit het zuur. Dat recept heb ik gevonden bij een blog. Pot en vocht bewaren als augurken of amsterdamse uien op zijn, eieren hard koken en daar in doen, de pot een aantal weken in de koelkast zetten..............en daarna lekker smullen bij salades of deze stamppot dus. Ik had niet verwacht dat de eieren zo fris zouden smaken. Een geslaagd experiment dat dus ook voor herhaling vatbaar is.
Binnenkort ook maar eens slasoep proberen, volgens verschillende bloggers, moet dat ook goed te doen zijn. (wordt dus vervolgd).

Verder is het eerste maaltje aardbeien, binnen een half uurtje door de vele merels en mussen hier,  weggeroofd. Nu zitten er netten voor.................maar heeft meeldauw toegeslagen door de kou van vorige week. Alles met schade is nu weggeknipt en we hopen op herstel van de plantjes.
De eerste peultjes zijn geoogst, vandaag maar eens kijken of er nog meer van de planten af kunnen, zodat we ze kunnen eten.

De bloemetjes in de tuin doen het goed, van de lelietjes van dalen hebben we binnen en buiten genoten. Ze hebben uitbundig gebloeid.




Ik heb een heerlijke moederdag gehad, maar we hebben d'r allemaal van genoten. Wij vierden het hier een week later om de jongste dochter, de kans te geven zelf moederdag te vieren. Bovendien hebben beide dochters ook schoonmoeders die in het zonnetje gezet werden. Hier was het een dolle stoepkrijt dag, want het was heerlijk weer en we hebben met zijn allen ook lekker buiten gegeten.













Sinds hemelvaartsdag hebben we een huisgenoot bij: Chiko. Dat is een hele lieve tamme kaketoe, die het hier prima naar zijn zin heeft. Hij moet wel wennen, dus hij heeft nu wat extra aandacht nodig. Als ie "in the mood" is, kletst ie de oren van ons hoofd en hij vind het heerlijk om gekroeld te worden. Hij danst op allerlei muziekjes, maar het best op beltonen. Hij moet allerlei dingen nog leren eten want hij heeft bij de vorige baasjes best eenzijdig gegeten en da's niet goed voor papegaaiachtigen. Gelukkig komt ie al wel aan, want hij was aan de magere kant. Wel gezellig hoor, s'morgens begroet worden door zo'n gezellige kletsmajoor.








Onze kleindochter is voorzien van een oranje vestje..............maar of dat nou zoden aan de dijk gezet heeft...............ik dacht het niet. Maar hoppa.................woensdag nieuwe wedstrijd, nieuwe kansen.
Hoewel ik helemaal geen voetbal liefhebber ben, vind ik het toch wel leuk als ze zouden winnen.





















Verder zuchten we ons door de regenachtige dagen heen, en kruipen lekker op ons overdekte terras, als de temperatuur dat toelaat tenminste. Nu hopen op en duimen voor beter weer ;-).
Tot ziens maar weer...................ik neem me voor weer sneller iets te plaatsen!!!!














3 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk verhaal een zag een heerlijke plaatje met konijn voorbij komen ...ga zeker ook even je recept met die eitjes op zuur uit proberen lijkt me heerlijk op een stokbroodje met salade kaas en ham ....je kleindochters vestje is supet leuk geworden ach ook al is het voetbal niet zo goed het vestje is geslaagd kinderen zijn gek op die kleurtjes hahahah ....wens je nog een fijn weekend en leuk dat je even op me blog langs kwam lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankje voor de lieve reacties en leuk dat je ook zo kransje gaat maken, zou het in deze tijd plukken nu is het eikenblad nog niet verregend of aangevreten ...droogt prachtig in, ik heb het gewoon op dubbel dik ijzerdraad gedaan gebogen om een ronde pot ook kan je hem op een krans maken met krammen dakpansgewijs ...zelf vind ik op ijzerdraad ring wat mooier omdat hij dan wat speelse opdroogt ....groetjes daar en hoop nog eens op een leuke post ..fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij ook een hele fijne week rosita..............'k zal deze week eens kijken of er ergens eiken in de buurt staan...........en handiger nog, of ik bij de takken kan om wat blaadjes te plukken ;-) en ik denk ook dat het op een ring mooier is als op een krans, idd. omdat het dan wat speelser indroogt. enneh...........d'r staat weer een nieuwe blog op hoor, vers van het toetsenbord. de weken vliegen hier voorbij met van alles en nog wat. ik neem het me telkens voor, maar...................je raad het al ;-)
      dank je wel voor je leuke reaktie..........en tot "kijk"! liefs ans.

      Verwijderen