zaterdag 28 april 2012

Weer boven water!

En dan ben je zo maar een paar weken verder................een flinke griep gehad en gependeld tussen bed en bank............meer zat er niet in omdat dan ook de darmziekte weer opspeelt. Vanaf afgelopen donderdag eigenlijk pas ècht aan het opkrabbelen. In de tussentijd ben ik verwend met heeeeeeeeeeeeel veel lekker leesvoer dat onze jongste dochter mee gebracht had en als je dan geen energie hebt om iets te doen en je gammel bent van de koorts, dan is niks zo lekker dan in bed of op de bank onder een deken, lezen en slapen, slapen en lezen.............en pòtten thee wegwerken.





Toen na een week, eindelijk de koorts weg ging, ben ik iedere dag eventjes de tuin in gestiefeld om te kijken hoe hard alles groeit. De verschillende slasoorten zijn al bijna echte kroppen (we hebben d'r zelfs al van gegeten), de peulen komen boven de grond en worden al echte plantjes, de bleekselderij en knolselderij doen het goed, net als de radijsjes. De framboos krijgt allemaal knopjes en verschillende fruitbomen staan in bloei............hoewel we onze twijfels hebben bij de aanblik van de Gieser Wildeman............de bloesem en blaadjes in wording zijn verdroogd en de takjes waaraan die zitten, zijn donker geworden..............de geest gegeven??????
verschillende soorten sla



bleek- en knolselderij, radijsjes, tomaten en paprika's
wat sla, eerste oogst uit eigen tuin










en dit was het dan geworden, een bordje gezond!
Jaja..............en dan zitten we nu ècht te wachten op beter weer, je wordt er toch niet echt vrolijk van als je al tijden, zo naar buiten moet kijken.................de tuin nog niet klaar omdat het geen weer is om er in bezig te zijn (en voor mij de afgelopen 2 weken helemaal niet). Van mij mag de zon nu toch echt eens een volle dag, of liever nog, volle dagen gaan schijnen, zodat we weer lekker naar buiten kunnen.


de tweede poncho
Verder heb ik afgelopen week nog maar een ponchootje voor onze kleindochter gehaakt, zo heeft ze er thuis bij papa en mama eentje en hier bij ons. Makkelijk als ze naar buiten wil, zo'n ding heeft ze zo aan en ze vind het nog leuk ook.
dit was de eerste.............voor thuis.
Verder heb ik, zoals meer blogsters, de schoonmaakwoede te pakken.................een kastje per dag (zoals een aantal mensen doen) heb ik gisteren en vandaag maar eens goed aangepakt. Gisteren ben ik op mijn gemakje in de keuken begonnen................ik mocht er van mezelf een hele dag over doen. Het was dan ook de eerste dag dat ik weer een beetje aktief was...............en zowaar............alle keukenkastjes, incl. de koelkasten schoon. Nou was dat niet zo'n karwei, want ik houd het wel bij, maar ze kunnen er nu weer tegen. De koelkasten doe ik zowiezo iedere week, voordat daar de nieuwe boodschappen weer in gaan.............werkt wel zo lekker en je hebt er dan geen groot karwei aan.

Vandaag heb ik, in dat kader, de badkamerkast aangepakt..............ook niet zo'n grote klus, maar weer wel lekker dat er even een doekje doorheen is geweest. Ook dat kan er weer tegen. Gisteren en vandaag ook weer een boodschapje gedaan en even lekker buiten geweest............gisteren zelfs een nieuw brilletje besteld, dat over twee weekjes klaar is.

Hopelijk voel ik mezelf volgende week weer helemaal fit en kan ik er weer lekker tegenaan.................geef mij maar het normale leven!!!!!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Ans,

    Ik hoop dat je deze week mag genieten van een normaal leventje! Hé, wat vervelend allemaal, niks vervelender als je je eigen gang niet kan gaan.
    Het bordje gezond zal hier een goede aanvulling op zijn;-) Het is zeer groeizaam weer...alleen zou ik buitenleven ook wel weer willen proeven.

    Wat heb je een prachtige poncho voor je kleindochter gemaakt..kijk haar trots zijn, wat een snoepie!

    Bedankt voor je reactie en je medeleven.Vreselijk dat jullie dit ook mee hebben gemaakt! Ik hoop het Ans. Het heeft z'n tijd nodig en hopelijk komen ze er dan net zo sterk uit als je dochter! Dankjewel!

    Fijne zondag!

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment Helena, Ik duim dat het helemaal goed komt met je zoons.......en dus ook met jullie gezin! Het heeft zeker tijd nodig.
      Vandaag een "geniet" dag hier.........onverwacht toch nog een aantal uren de zon gezien.........plantjes gekocht en lekker in de tuin en in bakken gezet........lekker de boel opgefleurd! Fijne avond en een fijne week, wij plakken er hier nog een dagje koninginnedag achteraan. Groetjes Ans.

      Verwijderen
  2. hoi hoi leuk dat je volger bent geworden op mijn blog ....natuurlijk ook even komen kijken bij jou blog en ook volger geworden ....hoop dat je al weer wat opgeknapt ben ....wat een heerlijke grootte tuin heb je zeg ....en niets heerlijke is je eigen groente en dan lekker opeten natuurlijke ziet er heerlijk uit ....wat een prachtig kleinkind in haar mooie poncho mijn oma maakte die ook voor mij toen ik klein was ....wens je een fijne week en tot je volgende post lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rosita, onze tuin is niet zo groot hoor.......ongeveer 20 bij 6 meter, maar het is er heerlijk in rommelen en in zitten hoor. we genieten er zo vaak mogelijk van. en ja..........de eerste sla was heerlijk, er zit veel meer smaak aan als aan de supermarkt-variant.........op naar de rest (hopen we althans ;-))
      dank voor je complimentje voor de poncho........zeker tot ziens op je prachtige blog en jij ook een hele fijne week gewenst. liefs ans.

      Verwijderen